Poslovna ideja je temelj podjetništva

by , under Podjetništvo

Za začetek se vprašajmo, kdo je podjetnik. Je to zgolj posameznik, ki v pomanjkanju drugačnega vira zaslužka ustanovi svoje podjetje? Je to posameznik, ki ustanovi svoje podjetje z namenom ustvarjenja zaslužka za preživetje in nekaj dodatnega dobička? Ali so to posamezniki, ki imajo željo narediti nekaj novega, inovativnega, ponuditi kaj več?

O tem, kakšen naj bo podjetnik oziroma kdo je pravi podjetnik, obstaja veliko razlag, in zagotovo se moramo strinjati s tem, da je za podjetnost vedno potrebna dobra poslovna ideja, saj brez nje ni možno uspeti. Vsekakor ni nujno, da je ta ideja nekaj popolnoma novega. Marsikateri podjetnik se odloči za dejavnost, ki na trgu že obstaja, a mu vseeno uspe. Zakaj? Zato, ker zna izkoristiti priložnost oziroma dane okoliščine na trgu ponudbe in povpraševanja. Dobra poslovna ideja je torej tista, ki je prilagojena trenutnemu trgu in njegovemu razvoju v bodočnosti – to pa seveda pomeni, da se veliko bolje kot ideje, ki so primerne trenutno, obnesejo ideje, ki strmijo k dolgoročnemu uspehu.

Za uspešno poslovanje je poleg ideje torej potrebno pripraviti tudi kratkoročni in dolgoročni poslovni načrt, katerega temelj je prav ta ideja. Trg je potrebno analizirati in na podlagi analiz pripraviti napovedi za razvoj, nato pa v ta razvoj tudi primerno vlagati. Vsako podjetje, pa naj bo njegova dejavnost še tako domiselna, bo namreč brez vlaganja v prihodnost pričelo na neki točki stagnirati, kmalu pa ga bodo prehitela druga, konkurenčna podjetja.

Sama poslovna ideja je še bolj kot pri »klasičnih« in poznanih dejavnostih, kjer je treba vzeti znani princip ter ga izboljšati in nadgraditi, pomembna pri dejavnostih in proizvodih, ki so novi in temeljijo na novi tehnologiji. Marsikatero podjetje danes temelji na izdelkih, ki so popolnoma novi, kar pomeni, da jih je treba tudi primerno zaščititi kot patent. Pri tovrstnih proizvodih smo Slovenci precej uspešni, kar dokazuje tudi uspeh, ki ga naši podjetniki dosegajo z zbiranjem sredstev na platformah za množično financiranje kot sta Kickstarter ali Indiego.
Pa je ideja za podjetniško ustvarjanje vedno tudi prava ideja? Kljub analizi trga, kljub vložku in strokovnosti se neredko pripeti, da ideja ne uspe. In ravno v tem je čar podjetništva – da znamo večkrat poskusiti, prenesti neuspehe in iti naprej, dokler se nam vendarle ne posreči. Ja, prav to je bisto podjetništva in prav to odlikuje podjetnike.

Leave a Reply